分野:英文学、ロマン主義研究、美学・芸術、マニエリスム・バロック研究

マリオ・プラーツ編             
『文学、歴史、芸術の饗宴』全10巻・2回配本 
A Symposium of Literature, History and Arts
Edited by Mario Praz  [English Miscellany所収論文集]

監修・解説:中島俊郎(甲南大学文学部教授) 発行:Eureka Press, JPN
全10巻(予定) 約4,353頁 *監修者による和文解説書が別冊として付きます


 


第1回配本(1950年−1967年)・全5巻
2007年10月刊
ISBN: 4-902454-19-X  
本体価格98,000円 

第2回配本(1968年−1982年)・全5巻2008年10月刊
ISBN: 4-902454-20-3  
本体価格98,000円

●現代ヨーロッパを代表する著述家マリオ・プラーツ(1896-1982)が1950年から30年間、編集を主幹した定期刊行誌に掲載された英語論文約230点(プラーツ自身によるイタリア語論文を含む)を収録。
●中世、ルネサンス芸術からモダニズム文学まで、文学・歴史学・哲学・宗教学・美学・美術史・ヴィジュアルカルチャーなど人文学すべての領域を横断する画期的な論考を集成。

◆推薦のことば−「ローマ発、異貌の英文学」◆   高山 宏(首都大学東京教授)

  1982年3月24日の『ウニタ』紙が手もとにある。前の日に他界した二十世紀最大の「文人」への追悼記事が載っている。「最後の人文主義者マリオ・プラーツ逝く」、と。書いているのは、アゴスティーノ・ロンバルド。マリオ・プラーツの取り巻きの一人で中世からシェイクスピアまでの英国演劇を「担当」していた人物である。
  余りに凄い仕事を余りに長い間ずっとし続けるので、その人の「訃」などありえないのだと感じさせる人間がいるが、プラーツ教授など差し当り、その代表格である。自ら主唱、自ら確立したひとつの感性、ひとつの「趣味(グスト)」と間然するところなく一体化してしまっていて、個人としての終わりなどたいした意味がないまでになりおおせた存在。ロマン派研究がいま現在のような形になりえているのも、聖侯爵サドを復権し、悪魔、非情の美女、ビザンチニズムをロマン派の中核的トポスだとしたプラーツの『肉体と死と悪魔』があればこそ。そしてバロックやマニエリスムを今日我々が何ということもなく口にできるのも、プラーツの『官能の庭』や『綺想主義研究』あればこそ。
  十六世紀末(マニエリスム)と十八世紀末(ロマン派)が英文学研究の二大中核部とすれば、二十世紀初めのモダニズムがそれらを一大精神史として一貫して評価・記述できた文化運動だった。こうした今日、一種学究の常識として通用している斬新の図式を1920年代−リアルタイムでエリオットやジョイスに対していたわけだ!−から50年代にかけて確立したのが、数十点に及ぶプラーツの、どれも浩瀚の著作群である。そんな時代の空気そのもののような巨人が逝った!            
バルトルシャイティス(このリトアニア美術史家をイタリアに紹介したのは当然プラーツだ)やグスタフ・R・ホッケが相ついで逝き、英文学研究に関しては同じくらい巨大な転換をもたらしたM.H.ニコルソンやフランセス・イエイツが他界した1980年代半ばをもってたしかに「人文主義者」たちはその「最後」の段階を終えてしまったのだ。                                
あとは御存知、カルチャル・スタディーズやニューコロニアリズムといった、社会学なのか統計学なのか判然しない「研究」が、英文学研究の余りに浮薄な同義語と化した。時代の流れだからとやかく言う気はないが、文学が社会学とはちがい、美術と同じ「趣味(グスト)」に発する確たる何かだと自信を持って言えた時代がたしかにあった。エドマンド・ウィルソンやルネ・ウェレックの二十世紀前半から中葉にかけての「大人」の批評の世界だ。その最大のスポークスマンがマリオ・プラーツである。 『ロマンティック・アゴニー』という英訳で一挙全国区になったプラーツの世紀の名著『肉体と死と悪魔』(1930)が1986年邦訳!という致命的なタイム・ラグのある本邦の欧米文化・文学研究の実情である。ぼく自身、知己の出版社と組んで主だったプラーツ本は片はしから日本語の財産にしてきた(プラーツの翻訳では日本は世界一のはず)。そのぼくにして、プラーツを編集主幹とするローマ発の英文学研究誌English Miscellany に再び日の光(め)を見させようという企てまでは思いも及ばなかった。大プラーツが周辺に集め、育てていったジョルジオ・メルキオーリとかアウグスティーノ・ロンバルドとかいった中小のプラーツが、「趣味」と「官能」、「汎欧」と「画文一如」のプラツェスコ(プラーツぶり)を発揮して捉え直す英文学は、見事に驚異と悦楽の異貌を呈するのである!

編者より −「プラーツェスコの森」      中島俊郎(甲南大学文学部教授)

 20世紀を代表する文学研究者、美術史家マリオ・プラーツは、文化のミディエーターとしてもすぐれた存在であった。その生涯をふりかえればプラーツは、研究者であると同時に仲介者の役割をたえず担いつづけてきたことがわかる。
  T.S.エリオットを驚嘆させた形而上詩人研究を世に問うたとき、同時にチャールズ・ラム『エリア随筆』を翻訳していたことを忘れてはならない。1925年のことである。プラーツにとって翻訳はひとつの批評であって、たえず批評活動と雁行していた――エリオット『荒地』(1932)、シェークスピア『トロイラスとクレシダ』(1939)、ジョンソン『ヴォルポール』(1943)、ペイター『ルネッサンス』(1946)、オースティン『エマ』(1951)など。すぐれた翻訳者になるためには、文化の障壁をのりこえ、二重のアイデンティティを自らのなかに獲得しなければならないが、プラーツは、文学、文化研究の越境、横断を、個々の文学テクストの翻訳よりもさらに大きなかたちで実践してみせた。その集成が1950年から1982年(没年)にかけて発行された『イングリッシュ・ミセラニー』(English Miscellany)である。
プラーツにとって翻訳はひとつの批評であって、たえず批評活動と雁行していた――エリオット『荒地』(1932)、シェークスピア『トロイラスとクレシダ』(1939)、ジョンソン『ヴォルポール』(1943)、ペイター『ルネッサンス』(1946)、オースティン『エマ』(1951)など。すぐれた翻訳者になるためには、文化の障壁をのりこえ、二重のアイデンティティを自らのなかに獲得しなければならないが、プラーツは、文学、文化研究の越境、横断を、個々の文学テクストの翻訳よりもさらに大きなかたちで実践してみせた。その集成が1950年から1982年(没年)にかけて発行された『イングリッシュ・ミセラニー』(English Miscellany)である。 その意味で『イングリッシュ・ミセラニー』は編集主幹であるプラーツの研究方法、深度、範囲をみごとに反映している。ロマン主義を中心にした美意識の変遷、イギリス、イタリア文学における影響関係、テクストの遡源追究、文学と視覚芸術の照応、歴史と文学のインターテクスチュアリティなどが主たるテーマであったが、プラーツの知己、友人、俊英たち!が寄稿した論文、エッセイはいずれも水準を凌駕し、いかんなく「プラーツェスコ」(prazzesco)を発揮し、発展させている。だから他には見られない執筆者の充実ぶりも本誌の特徴になっている。ボナミー・ドブレ、W.H.オーデンのエッセイと若き日のヘイドン・ホワイトの論文が同時に掲載されているような研究誌がほかにあるだろうか。 「イタリア通信」(『ロンドン・マーキュリー』)というコラムのなかで、小さな声を英語圏の読者に対して初めて発したプラーツは、『イングリッシュ・ミセラニー』全30巻という、端倪すべからざる広大な森をつくりあげた。文学研究の沈滞化がささやかれる今日こそ、その森のなかでくりひろげられている饗宴の声に耳を傾けるときではあるまいか。

第1回配本(1950年−1967年)‐収録文献

Volume 1
Marco Mincoff , The Social Background of Beaumont and Fletcher
Margaret Bottrall, The Baroque Element in Milton
Mario Praz, Anthony Trollope
Helen Darbishire, An English Impression of an Italian Genius
H. W. Hausermann, Shelley’s House in Geneva
Willard B. Pope, The Masks of Keats
Edward Croft, Murray, William Kent in Rome
James Hutton, Some English Poems in Praise of Music
Kenneth Muir, The Jealousy of Jago
F. T. Prince, Lycidas and the Tradition of the Italian Eclogue
Bonamy Dobree, Chesterfield and France
Oswald Doughty, Dante and the English Romantics
Michael Lloyd, Italy and the Nostalgia of George Gissing
Georgio Melchiori, Joyce and the Eighteenth Century Novelists
Norman Douglas, On the Darwinian Hypothesis of Sexual Selection
H.W. Donner, St.Thomas More’s Treatise on the Four Last Things and the
Gothicism of the Transalpine Renaissance .
Jorgen Andersen, Giant Dreams, Piranesi’s Influence in England
Leslie A. Marchand, Recent Byron Scholarship
W. H. Auden, Portrait of a Whig
Orhan Burian, Drama in the Universities

Volume 2
Thomas Frank, Elizabethan Travellers in Rome
John S. Mayfield, Swinburne’s Boo .
Giorgio Melchiori, Eliot and the Theatre
D. J. Gordon, Chapman’s “Hero and Leander”
H. Ludeke, Shakespeare as preserver of English speech
Geogio Melchiori, The Lotus and the Rose, D.H.Lawrence and Eliot’s “Four
Quarterts”
Mario Praz, Modern Art and Literature
Michael Lloyd, Hawthorne, Ruskin and the Hostile Tradition
Oliver Evans, The Making of a Poem: Dylan Thomas’ “Do not go gentle into
that good night”
Jogen B. Hartmann, Canova, Thorvaldsen and Gibson
Vivian De Sola Pinto, Rochester and Salvator Rosa
Michael Lloyd, Bulwer-Lytton and the Idealising Principle
Michael H. Futrell, Dostoyevsky and Dickens
Giorgio Melchiori, Leda and the Swan, The Genesis of Yeats’ Poem

Volume 3
Oliver Evans, The Making of a Poem: Dylan Thomas’ 《Lament》
Glauco Cambon, The Crazy Boats ( Dylan Thoms and Rimbaud )
E.R. Vincent, Overhearing Foscolo
Ivy Lilian Mumford, Musical Setting to the Poems of Henry Howard Earl of
Surrey.
Richard Chase, Notes on Manzoni’s 《I promissi Sposi》and the English and
European Traditions.
T.N. Marsh, The Turning World: Eliot and the Detective Story.
Hayden V. White, Collingwood and Toynbee:.Transitions in English History
Thought.
J.R. Hale, Cosimo and Lorenzo dei Medici: their Reputation in England from
the 16th to the 19th Century..
Jeannette Fullheimer, The Section on Italy in the Elizabethan Translations
of Giovanni Botero’s 《Relazioni universali》
Rosalie Glynn Grylls, 《Garibaldi’s Englishman》
Roberto Weiss, An English Augustinian in late fourteenth century Florence.
R. Mitchell, Italian 《nobilta》 and the English Idea of the Gentleman in
the XV century.
C.M. Ady, Pius II and his Experiences of England, Scotland and the English.
John Fleming, Lord Brudenell and his bear-leader.
E.H. Thorne, Italian Teachers and Teaching in Eighteenth Century England.
Cecil Roth, An Italian Family in Oxford in the XVIII century.
C. Grayson, Finch, Foscolo and Viensseux.
E.R. Vincent, The Siege of Genova 1849 through English eyes.
D.F. Jacob, The Oxford Dante Society after the first World War.
V. White, Religion, Culture and Western Civilization in Christopher
Dawson’s Idea of History.
Olga D. Bickley, Some Poems of Antonio Fogazzaro and their English Versions.
Joseph Tusiani, David Gray and Sergio Corazzini: a Parallel.
J.H. Whitfield, Pirandello and T. S. Eliot, an Essay in
Counterpoint./Apropos of Garibaldi visit to Cornwall./Apropos of Garibaldi’s
Visit to Cornwall
Michael Lloyd, A Defence of Arcite.

Volume 4
T.N. Marsh, Elizabethan Ceremony in Literature and in the Wilderness.
Veselin Kostic, Spenser and the Bembian Linguistic Theory.
Jackson I. Cope, Joson’s Reading of Spenser; The Genesis of a Poem.
Richard Flatter, The Question of Free Will, and Other Observations on
《Macbeth》.
C.J.M. Lubbers, A Lost Pamphlet of Giuseppe Baretti: The Voice of Discord
Sandor Baumgarten, The London Season of a Distinguished Foreigner.
J.R. Hale, Charles Lever and Italy.
Sybille Pantazzi, Enrico Nencioni, William Wetmore Story and Vernon Lee.
W.J. Hausermann, W. J. Turner and Bernard Shaw: A Disagreement.
Alain Renoir, John Lydgate, Poet of the Transition.
Ivy L. Mumford, The Canzone in Sixteenth-Century English Verse with
particular reference to Wyatt’s Readings from Petrarch’s Canzoniere.
Barbara Melchiori, 《Still harping on my daughter》.
Osward Doughty, A Minor Preraphaelite: John Lucas Tupper.
J.R. Whitfield, The 《Four Quartets》 of T. S. Eliot and their Italian
Version.
Beatrice Corrigan, Browning’s Roman Murder Story.
Janette Richardson, Hunter and Prey . Functional Imagery in Chaucer’s
《Friar’s Tale》.
Jeanette Fellheimer, The 《Subtlety》 of the Italians.
Rene Wellek, George Saintsbury.
Sybille Pantazzi, Carlo Placci and Vernon Lee. Their Letters and their
Friends.
Stuart J. Woolf, English public Opinion and the Duchy of Savoy.
Alan Renoir, An Echo to the Sense: The Patterns of Sound in 《Sir Gawain and
the Green Knight》
T. N. Marsh, Elizabethan Wit in Metaphor and Conceit; Sidney, Shakespeare,
Donne.
Robert Beum, The Scientific Affinities of English Baroque Prose.
Oswald Doughty, The reception of Wordsworth by his Contemporaries.
Lewis Thorpe, Baroness Tautphoeus, an Early-Victorian Novelist.
G. Singh, A. E. Housman and Leopardi.
George A. Panichas, 《Voyage of Oblivion》: The Meaning of D. H. Lawrence’s
Death Poems

Volume 5.
Donald Hannah, The Limitations of Liberalism in E. M. Forster’ Work
Beatrice Corrigan, Giovanni Ruffini’s Letters to Vernon Lee,1875-1879.
Ivy L. Mumford, Sir Thomas Wyattaa’s Verse and Italian Musical Sources.
M. Paolina, I.B.V.M., Spenser and Dante.
Mariella Cavalchini, A Re-Evaluation of the Italian Sources of 《Much Ado
about Nothing 》.
John P. Cuttis, 《The Miserific Vision》: A study of some of the basic
structural imagery of 《Paradise Lost》.
John P. Cutts, Thomas Nabbes’s 《Hannibal and Scipio》.
Giorgio Melchiori, Pope in Arcady: The Theme‘Et in Arcadia Ego in his
Pastorals.
Oswald Doughty, Coleridge and a Poets’Poet: William Lisle Bowles.
Beatrice Corrigan, The Poetry of Leopardi in Victorian England, 1837-1878.
Barbara Melchiori, The Tapestry Horse: 《Childe Roland》 and
《Metzengerstein》.
Dominic Bisignano, Enrico Nencioni and Robert Browning.
Robert Presson, The Aesthetic of Chaucer’s Art of Contrast.
Alan T. Gaylord,Chaucer’s Tender Trap: The Troilus and the ‘Yonge, Fresshe
Folkes’..
Patricia Thomson, Wyatt’s Debt to Dante and Aristo
John E. Parish, Standing Prostrate: The Paradox in ‘Paradise Lost’, X,
1099, and XI, I
Elizabeth H. Thorne, Francesco Sastres
Lawrence Poston III, Ruskin and Browning’s Artists.
Charles A. Huttar, Poems by Surrey and Others in a printed Micellany circa
1550.
Ivy L. Mumford, Italian Aspects of Surrey’s Lyrics.
John T. Shawcross, Milton’s 《Nectar》: Symbol of Immortality.
G.S. Rousseau, SevenTypes of 《Iliad》.
A.J. Sambrook, Cambridge Apostles at a Spanish Tragedy.
George A. Panichas, D. H. Lawrence and the ancient Greeks.
G.S. Singh, Better History and better Criticism: the Significance of F. R.
Leavis.

Volume 6
Christopher Thacker, 《The Theme of the present age》: Travellers’Views of
Pompey’s Pillar.
Sybille Pantazzi, The Donna Laura Minghetti Leonardo: An International
Mystification
Harold Fromm, Spenserian Jazz and the Aphrodisiac of Virtue Veselin Kosti?,
Ariosto and Spenser.
Roger Pryor Dodge, The Image and the Actor.
A.K. McComb, The Anglo-Americans in Florence.
Paul M.Clogan, Chaucer’s Use of the 《Thebaid》.
Alan Gerald Gross, The Text of Hal’s First Soliloquy.
John P. Cutts, Shakespeare’s Song and Masque Hand in 《The Two Noble
Kinsmen》.
John E. Parish, Milton and the Well-Fed Angel.
Masolino D’Amico, Oscar Wilde between 《Socialism》 and Aesthelicism.
Barbara Melchiori, A light-fingered English visitor to Italy.
Paul Kaufman, Rawdon Brown and his adventures in Venetian Archives.
Pauline Parker, The Image of Direction in Dante, Spenser and Milton.
G.S.Rousseau, Marlowe’s 《Dido》 and a Rhetoric of Love
David C. McPherson, Chapman’s Adaptations of New Comedy.

Volume 7
Dominic Baker, Smith, John Donne and the Mysterium Crucic.
Donald R. Benson, 《Ideas》and the Problem of Knowledge in
Seventeenth-Century English Aesthetics.
Robert J. Gemmett, The Critical Reception of William Beckford’s Fonthill.
Giorgio Melchori, Yeats and Dante.
Harold Fromm, 《To the Lighthouse》: Music and Sympathy.
Alan Barr, The paradise behind 《1984》.
Brian Moloney, Anglo-Florentine Diplomatic Relations and the French
Revolution
T.K. Meier, Chaucer’s Knight as 《Persona》: Narration as Control.
R.J. Schoeck, Thomas More’s 《Dialogue of Comfort》and the Problem of the
Real Grand Turk.
Virginia Tufte, England’s First Epithalamium and the 《Vesper
Adest》Tradition.
N.W. Bawcutt, Some Elizabethan Allusions to Machiavelli.
Carolyn A. Schten, Southwell’s 《Christ’s Bloody Sweat》
Clifford Davidson, Middeton and the Family of Love.
Giovanna Pellizzi, The Speech of Ithocles on Ambition in Ford’s 《The
Broken Heart》.
Norman Mackenzie, 《Kubla Khan》: a Poem of Creative Agony and Loss.
Osward Doughty, Coleridge as Statesman.
Sandor Baumgarten, A Sculptor with Many Fatherlands.
Barbara Melchiori, Fanny Kemble in Rome, with Some Unpublished Lettters.
George A. Panichas, G. Wilson Knight: interpreter of Genius.
Morriss Henry Partee, Claudius and the Political Background of 《Hamlet》.
Richard Studing, Spectacle and Masque in 《The Winter’s Tale》.
Paul Kaufman, 《The Hurricane》 and the Romantic Poets.
Ian Fletcher, Herbert Horne: The Earlier Phase.
Jeffrey Meyers, The Voice of Water: Lawrence’s 《The Virgin and the
Gipsy》.
Hilary Gatti, D.H.Lawrence and the Idea of Education

Volume 8
Morris Henry Partee, Anti-Platonism in Sidney’s 《Defence》.
William H. Magee, Helena, a Female Hamlet.
B. Eugene McCarthy, Wycherley’s 《The Plain Dealer》 and the Limits of Wit.
Pat Rogers, Defoe and Virgil: the Georgic Element in 《A Tour thro’ Great
Britain》.
Andrew M. Canepa, From Degenerate Scoundrel to Noble Savage: the Italian
Stereotype in 18th-century British Travel Literature.
Paul Kaufman, A Keats Circle by the Sea.
David H. Paroissten, Dickens’s 《Pictures from Italy: Stages of the Work ’s
Development and Dickens’s Method of Composition.
Giovanni Angelo, A Note on Samuel Butle in Sicily.
Mason Tung, Spenser’s Graces and Costalius’《Pegma》.
Philip Dust, Another Source for Spenser’s 《Faerie Queene》.
Giorgio Melchiori, Love’s use and Man’s Hues in Shakespeare’s Sonnet 20.
B.J. Layman, shakespeare’s Helena, Boccaccio’s Giletta, and the Riddles of
《Skill》 and 《Honesty》.
G.F. Waller, Time, Providence and Tragedy in 《The Atheist’s Tragedy》 and
《King Lear》.
Roger Pryor Dodge, Shakespeare in Proper Dress.
James Milton Highsmith, Smollett’s Nancy Williams: A Mirror for Maggie.
Osward Doughty, Coleridge and the ‘Gothic Novel ‘ or ‘Tales of Terror’.
D. Heyward Brock, The portrait of Abbot Samson in 《Past and Present》
Carlyle and Jocelin of Brakelond, Helmut Klinger, Varieties of Failure: The
Significance of Trollope’s 《The Prime Minister》.
John J. Reich, Baron Corvo and the classic .
Gabrielle Barfoot, Dante in T.S. Eliot’s Criticism
Jeffrey Meyers, The Evolution of 《1984》
Mason Tung, Emblematic Inventions of Alciati and Whitney.
Paulina Palmer, Marvell, Petrarchism and 《De gli eroici furori》

Volume 9
John M. Alexander, 《Ut Music Poesis》 in Eighteenth Century Aestheucs.
Jerry C. Beasley, Fanny Burney and Jane Austen’s 《Pride and Prejudice》.
Andrea Cozza, The Betheral of Bleakrigs.
Brian Swann, ‘The Mill on the Floss’ and the Form of Tragedy
Barbara Bates Bonadeo, D. H. Lawrence’s View of the Italians.
Luigi Magnani, Beethoven as Reader of Shakespeare.
Attila Faj, Poetic Reminiscences and an Ascetic Principle in 《Patience》.
A.M. Kinghorn, William Tyndale’s Tractate of Disobedience, 《The Obedience
of a Christian Man》.
Robert Coogan, Surrey’s Petrarchism and Tudor Concepts of Translation and
Imitation.
Robert Coogan, The Date of Wyatt’s 《Jopas’ Song》.
Philip Dust, The Kiss in Lyly’s 《Endymion》.
Saad El-Gabalawy, Aretino’s Pornography in the Later English Renaissance.
Ronald McFarland, The Rhodian Colossus in Renaissance Emblem and Poetry.
L.T. Fitz, Mental Torment and the Figurative Method of 《The Tempest》.
Clifford Davidson. Herbert’s 《The Tempest》: Conflicts, Submission and
Freedom.
Winfried Schleiner, The Hand of the Tongue: Emblematic Technique in One of
Donne’s Sermons.
John E. Parish, 《Sun, Stand Still!》 ,Secular Parody of Sacred Wonders.
Philip Flynn, Recovering Francis Jeffrey.
Barbara Arnett Melchiori, The Windows of the Victorians.

Volume 10
Thomas Grove, Sexual Intemperance and the Fall of the Round Table.
Barry Windeatt, The ‘Painted Process’: Italian to English in Chaucer’s
《Troilus》.
Kenneth Friedenreich, English Renaissance Accounts of the Fall of
Constantiople.
Toby Mostysser, Puritan Meditatiion and Four Devotional Lyrics by Fulke
Greville.
Barbara Arnett Melchiori, A note on the Murdered Duncan and the Drowned
Ophelia.
Giancarlo D’Anna, Shakespeare’s 《Troilus and Cressida》, V. iii and V. x:
A Textual Problem.
Saad El-Gabalawy, George Herbert and the Emblem books.
D. Heyward Brock, Praise and Dispraise: Salient Social Aspects of Ben Jonson’s Poetry.
Paul Kaufman, Sheridan as Social Crusader: 《The Rivals》 ,1,2 in New
Perspective.
Joan Fitz Gerald, The Structures of Mill’s 《Autobiography》.
Helmut Klinger, Intention versus Art: L. H. Myers and the Novel.
Yvette Marchand, Hypothesis for an Interpretation of the Later Poems of
Edmund Spenser
Ronald E. McFarland, Teratology in Late Renaissance English Popular
Literature
Babara C. Millard & D.Heyward Brock, Ben Jonson’s Humor Plays and the
Dramatic Adaptation of Pastral
June Morris, A Study of Humor in Donne’s Anniversaries: 《How Witty’s
Ruin?》
M.F. McBride, Thomas Sladwell on Music and Dance in Restration England
Carolyn Chiappelli, The Single Plot Structure of Vanbrugh’s 《The Relapse》
Sarah A. Solberg, Hablot Browne: Potential R.A.?
Alan P. Barr, Sensuality Survived: Christina Rossetti’s 《Goblin Market》
Ernest Francesca, Allusion and Revision
R.M. Gounelas, Samuel Butler’s Late Works: The Motives and Methods of a
Controversialist

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